Jo sóc aquest que em dic...

Solidaritat

diumenge, 11 de novembre del 2007


Primer de tot aclarim que vol dir solidari/solidària al diccionari Català/Valencià/Balear diu:
SOLIDARI, -ÀRIA adj.
|| 1. Comú a diferents persones de manera que cadascuna d'elles en respon plenament; cast. solidario. Aquells excitants barrobins de l'individualisme ferotge que se reia de qualsevol obra solidària, Vidal Mem. 97.
|| 2. Lligat a altres per una comunitat d'interessos i de responsabilitats. Sense causa ni raó, feia en Francesc solidàries mare i filla del greuge que s'imaginava haver rebut, Oller Febre, ii, 79.

Doncs bé, moltes vegades aquesta paraula s'ha associat a fer campanyes de solidaritat a altres països sobretot als del 3r món. Em pareix molt correcte l'ajuda que ofereixen, però em sembla incoherent que siguen solidàries en unes coses si i en altres no. L'altre dia ací a Albaida vam fer un campanya de solidaritat pel poble saharaui i moltes d'aquestes persones podrien ser sòcies de La Morca i no ho son, crec que compartim coses en comú i també interessos, hi ha altres que en teoria son de la Morca que no apareixen ni en pintura, ni en res, sabent la llarga agonia econòmica per la que passa la Morca. Això si, sempre està l'excepció, com és el cas d'un que fa les 2 coses que és de la Morca i és solidari.
Pretenc que açò siga una critica construtiva, no pretenc desqüalifar a ningú, tant sols opinar i m'agradaria que em contestaren.